הוספת כתוביות ו\או שקופיות חסות

עניין הוספת הכתוביות, שקופיות החסות או הסמלילים (סמליל=לוגו בעברית) בסרטון שתיצרו חשובה לעיתים ומסיבות שונות: אם זאת כדי לתאר את הרקע לסצינות המוצגות בו, לתעד את האירוע מבחינת שמו והתאריך בו נערך הסרטון ועוד.

עם זאת, עורכי סרטוני קסדה רבים נוטים לשים דגש רב מדי על זמן ההצגה של תכנים אלו בגוף הסרטון, ומייאשים לא אחת את הצופים בצפייה ממושכת ומסורבלת של טקסטים ארוכים ומסורבלים המוצגים למשך זמןרב מדי לפני הסרטון או במהלכו, וגורמים לצופה לנטוש מהר מדי או לדלג קדימה בסרט מתוך כוונה למצוא קטעים מעניינים יותר בהמשך.

זכור: רובם המוחלט של הגולשים  – מעל 90% מהם – יכריעו באם לצפות בסרט כולו או להמשיך הלאה, ב-20 שניות הראשונות של הסרטון שלך. יש לך 20 שניות בלבד שבהם תוכל להריץ את כל הטקסטים שאתה מרגיש שאתה פשוט חייב להכניס בתחילת הסרטון, לפני שתאבד את רוב הצופים שלך.

ישנו פתרון פשוט כמובן לעניין, והוא כלל לא כולל בחובו טקסטים: שים את 10-15 השניות הכי עמוסות באקשן ועניין בשלב הראשוני ו… הופ! לכדת את תשומת ליבם של הצופים. שמור את הטקסט ו\או שקופיות החסות הנדרשות לשלב מעט מאוחר יותר.

עם שקופיות חסות וסמלילים צריך לגמור באופן מהיר וזריז. צא מנקודת הנחה שהגולש לא צריך לנבור בתוך הלוגו כדי להבין מה רשום בו, אלא הוא מזהה את צורתו הכללית עם המותג המדובר, וזה מספיק. נסה לגמור את תצוגת כל הסמלילים כולם בפחות מ-5 שניות, כשהם מוצגים זה לצד זה.

טיפים נוספים בנוגע להוספת טקסטים לסרטון, נתרמו לאתר על ידי אבי פרידמן מפול גז:

* כתוביות הטקסט צריכות תמיד להופיע על אותו פריים. אסור שהרקע מאחוריהן יתחלף בזמן שהן מוצגות. זו טעות קלאסית בעיקר אם יש כיתוב ארוך שדורש הרבה זמן הצגה. אם כתוב משהו על רקע צילום של מישהו שמדבר למצלמה, אסור להחליף את הצילום (ולהשאיר את הטקסט), עד שהטקסט נעלם.

* זמן תצוגת הטקסט: שנייה על כל 2 מילים, מעוגל כלפי מעלה. 3 מילים זה בעקרון שנייה וחצי, אבל אפשר לעגל כלפי מעלה. תלוי בסיטואציה ובכיתוב, אפשר להוסיף עוד חצי שנייה בכל מקרה.

* כשמכניסים טקסט וברקע רצות סצינות ופריימים מהצילום, יש להכניס אותו לתוך הפריים במהירות ללא אפקטים וללא השהיות. אם הטקסט נע בצורה איטית פנימה או מסתחרר על המסך לפני שהוא נח במקום עליו החלטת, אז עין הצופה הולכת באופן טבעי לעקוב ולראות מה-זה-שנכנס-לנו-עכשיו-לפריים.

חזור לדף השלב הרביעי, העריכה הביתית

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: