4. עריכת הוידאו הביתית

הקדמה:

1. עריכת וידאו דומה למשחק בלגו. בעבור לא מעט גברים ששיחקו בקוביות הפלסטיק בצעירותם, זה אומר שעות של משחק והנאה. אם תכיר את הכללים הבסיסיים, תוכל לבנות סרטונים שיפיקו תגובות מחמיאות ופרגון לרוב. סרטון מסורבל, נמתח ומשעמם לא יזכה בהן וכמובן יתן את ההרגשה המבעסת שכל עבודת הצילום והעריכה (אם היתה כזו), נעשתה לשווא.

2. מצא לך את תוכנת העריכה המועדפת עלייך. זו שתקל עליך את עבודת העריכה ולא תאיים עלייך. בדיוק כמו באופנוע – היא צריכה לעבוד איתך, לא נגדך. בקישור שכאן תוכל למצוא מגוון תוכנות אפשריות לשימוש. חלקן חינמיות, חלקן בתשלום.

3. זוכר שהמלצתי לך בעמוד ה"הכנות לרכיבה ולצילום" להצטייד בזוג כרטיסי זיכרון, האחד לרכיבה עצמה, עם התכנים שאספת בהתאם לתכנון המקורי שלך (חוק ה"8 דקות", זוכר?), והשני עם חומרי גלם להשלמת חוסרים?. ובכן, קח לך משימה מאתגרת שתשמור על עריכה יעילה ומסודרת ועל סרטון מאורגן ולא משעמם: זה הזמן להשתמש בכרטיס הראשון, ולהשתדל שלא להזדקק לשני.

4. עוד הצעתי באותו הדף, תחת סעיף "קביעת אופי הסרטון", לחשב מראש את אורכו. זה הזמן למצוא שיר מתאים לאורך המבוקש. איך עושים זאת? כל הפרטים, כאן.

הכנה לשלב העריכה:

חשוב: הכנה נכונה, תהפוך את העריכה עצמה לקלה, מהירה ויעילה יותר. זכור: מסורבל יותר = מהנה פחות.

1. עבור על החומר שצולם ע"ג הכרטיס הראשון בו השתמשת (וזכור: השתדל שלא להזדקק לחומר הגלם שבכרטיס השני). ברור ממנו את הקטעים הטובים ע"י יצירת קבצים המכילים רק את התוכן המעניין, תוך שאתה מוריד מתחילת הקובץ הגולמי ומסופו, את החלקים הלא מעניינים או כאלו בהם רואים חומר שאינו רלוונטי לסרטון (כמו רעידות של המצלמה, צילום שלך מרכיב את המצלמה וכו'). אתה אמור להשאר עם 20-40 קטעים קצרים שיהיו לחומר העבודה לסרטון שלך. בצורה כזו, כל שנשאר לך הוא להרכיב את "הלגו" ולבחור את הסדר שבו יופיעו הקטעים הקצרים הללו, בתוצאה הסופית שאתה יוצר. (קרדיט על טיפ זה ל-S-e-x-y 620)

2. לסרטון אמור להיות סדר הגיוני מסוים, עם התחלה, אמצע וסוף. זכור זאת כשאתה זורק לתוכו ה-Timeline (קו העלילה בתוכנת העריכה בה בחרת), קבצי סרטונים קצרצרים, ללא סדר של ממש ביניהם.

3. שמור העתק של הקבצים אותם אתה מתכוון לערוך, בתיקייה בעלת שם ברור, על גבי המחשב \ התקן אחסון. אל תתן לתוכנת העריכה למשוך את הסרטונים ישירות מהמצלמה.

במהלך העריכה:

חשוב: גלה היכן כפתור ה-Save \ שמור של התוכנה, ותהיה חבר שלו. הקלק עליו מדי 2-3 דקות. זהו טיפ ש"נכתב בדם" בשל תוכנות שקרסו סתם כך לפתע והעלימו את כל שעבדתי עליו כאילו לא היה מעולם. שמירה בתדירות גבוהה של הפרוייקט, מבטיחה שרוב עבודתך עד אותה נקודה, תישמר ולא תיעלם.

1.  שלב הפתיח. במידה והחלטת לעלות כתוביות \ סמלילים (לוגואים) או תמונות מקדימות לסרטון כדי לתאר את תאריך הצילום, מקום הצילום, משתתפים וכו', הקפד שאורכו של הפתיח, לא יעלה על 20 שניות. מעבר לזה, הפתיח  מתחיל להעיק ומזכיר פתיח של סרט קולנוע באורך מלא.

2. כפי שנאמר בדפים הקודמים, מומלץ ל"תבל" את הוידאו בקטעי רכיבה שצולמו מהקסדה יחד עם קטעים "שוברי שגרה" שצולמו במהלך ההפסקות. סרטון שהוא רק צילום אחד ארוך, גם אם משתנה הנוף בין הסצינות, פשוט לא מעניין.

3. בסרטון טוב, כל 15-20 שניות קורה משהו. בסרטון שהוא גם טוב ומעניין, כל 5 שניות (!) קורה משהו שימשוך את תשומת לב הצופה:

3.א. משתנה זוית הצילום: מהקסדה, מהכידון, מהחזה, משקיפה על הרוכב, משקיפה לאחור.

3.ב. משתנה האווירה המתועדת ע"י המצלמה: צילום רכיבה, צילום בהפסקה, צילום של הרוכב עצמו מהקסדה לצד האופנוע, סובב ומתארגן לישיבה עליו, צילום מהצד של חבר מבצע "השכבה" בפנייה מעניינת, מניף גלגל קדמי ווילי, מטפס קיר או קופץ מעל רמפה ועוד…

3.ג. משתנה הנוף המתועד בצידי תוואי הרכיבה: יערות \ כבישים \ נוף עירוני \ שבילים פתוחים \ שדות \ סלעים וכו'.

3.ד. משתנה המצב מול המצלמה. השתמשו בכמה שפחות קטעי רכיבה בהם אתם רוכבים מול מסלול רכיבה ריק. השתדלו לשלב בסרטון קטעים בהם רואים רוכב לפניכם. כל 15-20 שניות החליפו לקטע צילום אחר בו רואים חבר אחר.

לדוגמה: סרטון שצולם כולו על ידי מצלמת קסדה, מבלי שתהיה בו תמונה אחת ש… צולמה מהקסדה.

4. מוסיף עניין רב ברקע, אך יכול להקשות על העריכה: התאמת החילופים של 2-3 שניות לקצב ה"ביטים" של שיר הרקע.

5. מוסיף עניין רב ברקע, אך יכול להקשות על העריכה: התאמת החילופים כל 15-20 שניות לאופי השיר (אם קיימת האפשרות כמובן): לדוגמה – בקטעי המוזיקה המהירה לשלב רכיבה מהירה, בקטעים המלודיים והאיטיים יותר, לשלב רכיבה טכנית יותר. דוגמה נוספת לשימוש בשירים עם קצב משתנה, ניתן למצוא בקליפ הזה. בקטעים המהירים יחסית שולבו קטעי נפילה וטעויות רכיבה (משתלב היטב עם הטקסט של השיר: I get knocked down) ובקטעים היותר מלודיים שולבו קטעי רכיבה בסינגל.

6. קטעים מהירים מעניינים יותר מקטעים איטיים. גם אם רכבת במתקן אדם בין ערימות הסלעים, אל תשכח שבצילום הוידאו דרך מצלמת הקסדה, זה לא נראה מרשים במיוחד. למצלמות קסדה ישנה עדשה רחבה במיוחד (עד 170 מעלות) וללא זום בכלל. התוצאה בוידאו היא שהמכשולים "משתטחים" ונראים נמוכים ממה שהם באמת. כך גם קורה לעליות \ ירידות שממש לא מרשימות את הצופה. גם אם חווית קטע קשה ברכיבת שטח טכנית ואיטית, אין צורך להלאות את הצופה ביותר מ-15 שניות של רכיבת סלעים. זה מונוטני וגם קצת מביך – אף אחד לא מבין מה אתה מתלהב מכמה חלוקי נחל ואבני חצץ, ועוד טוען שזו הייתה רכיבה קשה 🙂

7. אל תפחד לנסות ולהתנסות. הקבצים אותה ייבאת אל תוכנת העריכה הם רק העתק של הקבצים המקוריים שלך ששמרת בתיקייה על המחשב. ולכן, תרגיש חופשי להתנסות עליהם, לבצע מניפולציות שונות ומשחקים במיקומם על גבי ה-Timeline של התוכנה. מקסימום לא הצליח, תמיד אפשר ללחוץ על Undo או לשחזר את קובץ הוידאו המקורי.

8. אל תתפרע עם האפקטים במעברים בין סצינות. מעברים שכאלו, בעיקר בתחום הרכיבה, יכולים וצריכים להסתכם באפקט שמשלב בצורה העדינה ביותר בין הסצינות. אל תהפוך סרטון רכיבה לסרטון חתונה על ידי תמונות שמתעופפות באוויר בין סצינות, חילופים בין קטעי רכיבה בהם הוידאו מתחלק ל-9 חלקים שטסים לרוחב המסך לרגל כניסת הסצינה החדשה וכו'. אם אתה ממש חייב (אבל ממש), אז לפחות הקפד שלא לעשות זאת יותר מפעם אחת בסרטון. מקסימום אחת.גם מעבר בין קטע וידאו אחד לאחר באמצעות אפקט ה-Dissolve (האפקט הכי שימושי והכי פחות גרסיבי למעברים שכאלו), צריך להעשות במתינות ראויה. 2-3 מקסימום לכל הסרטון עצמו. אגב, מדריכי עריכה פוסלים עבודות של חניכים אם השתמשו באפקטי מעבר כלשהם בין קטעי וידאו. רק כדי ללמדם להשתמש בשכאלו כמה שפחות. הנה סרטון שערכתי למרוץ עמותת האנדורו עם כמה שפחות מעברים שכאלו. התוכל לזהות אותם?

9. אם השיר קצבי, המנע משימוש בתמונות סטילס בין קטעי הוידאו. זה עוצר את הקצב ופוגם בהתקדמות "העלילה" בוידאו שיצרת. אם אתה ממש חייב, השתמש בתמונות סטילס בהתחלת הסרטון והכי טוב: בסופו. בכל מקרה, בשום פנים ואופן לא בין קטע וידאו אחד לאחר.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: